torsdag 7 januari 2010

Överdrifter i media om utförsäkrade

Nu efter årsskiftet skulle den stora anstormningen komma - sades det. Alla de tusentals människor som inte längre kan få sjukpenning.
Verkligheten tycks bli en annan. SvD har idag en mycket intressant artikel som visar att det inte blivit någon invasion på arbetsförmedlingarna. Folk verkar klara sig hyggligt ändå. Samma sak visar de preliminära siffrorna från Haninge också.
Slutsatsen är att mediala larmrapporter som underblåses av en frustande opposition ska tas med en stor nypa salt. Arbetslinjen håller och det är en välbehövlig reformering av sjukförsäkringen.

/ Daniel

4 kommentarer:

  1. "Folk verkar klara sig hyggligt ändå" skriver du.
    Visst - så kan det tyckas. Jag krockade med min bil men fick inte ut några försäkringspengar. Jag klarar mig hyggligt ändå. Mitt hus brann ner men försäkringsbolaget vill inte betala. Jag klarar mig hyggligt ändå.
    Folk är hyggliga, orkar inte bråka med överheten, vet inte hur de skall göra. Flera av dem som har sjukpension har svåra psykiska besvär och vågar inte ta kontakt med myndigheter av rädsla att bli kränkta av den arrogans som myndigheter odlar mot undersåtarna. Men hela den moderata politiken kommer att slå tillbaka mot överklassen när klaasshatet växer med de ekonomiska klyftorna och utsattheten. Var så säker. Den som sår vind får skörda storm.

    SvaraRadera
  2. du är en skojare. det har inte ens gått en vecka sedan AMS öppnade. vänta en till vecka blir det nog andra "intressanta" artiklar från SvD.

    SvaraRadera
  3. Du kanske bör vänta mer än några ynka dagar innan du levererar din tunga analys av situationen.

    SvaraRadera
  4. Visst ska saker reformeras, frågan är bara hur man gör. Detta kanske inte är det med smidiga.

    SvaraRadera