onsdag 16 juni 2010

(S) vallöfte är orealistiskt valfläsk


(S) kritiserar min pragmatiska syn.Men i verkligheten är den att ALLA barn inte kan få plats på samma förskola. Varje förskola har ett visst antal platser. Om fler barn ska beredas plats på samma förskola innebär det att barngrupperna blir större.
Moderaterna är inte beredd på att öka barngruppernas storlek!
Vi vill behålla barngruppernas storlek och kommer därför istället att bygga fler förskolor!

Under förra mandatperioden när (S) styrde i Haninge fick föräldrarna resa 2,5 mil över hela kommunen för att alls få plats! Det tycker vi är orimligt så numera bereds alla barn plats på en förskola inom rimligt avstånd från hemmet.

För oss Moderater är förskolans kvalitet viktigast. Därför kommer vi att satsa på att öka andelen förskolelärare så att alla förskolor håller hög pedagogisk kvalitet.
(S) förslag om platsgaranti är fullkomligt orealistiskt och sänker förskolornas kvalitet, det kommer vi aldrig att gå med på!


Martina Mossberg (M)

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det var ett mycket klumpigt uttalande av dig Mossberg, du borde skänmmas och är en skam för oss som skulle ha velat se alliansen vinna i Haninge. Jag kommer inte rösta på dig nu, det är en sak som är säker.

    SvaraRadera
  2. Hej Anna G
    Jag håller inte alls med dig att mitt uttalande är klumpigt.
    Det finns bara ett visst antal platser på en förskola, när den är fylld så är den.
    Att då (S) lovar att alla barn ska få plats är inte realistiskt och jag tycker att vi politiker inte ska lova mer än vad vi kan hålla!
    Ha en bra helg!
    Martina Mossberg

    SvaraRadera
  3. Hej Anna G
    Jag håller inte alls med dig att mitt uttalande är klumpigt.
    Det finns bara ett visst antal platser på en förskola, när den är fylld så är den.
    Att då (S) lovar att alla barn ska få plats är inte realistiskt och jag tycker att vi politiker inte ska lova mer än vad vi kan hålla!
    Ha en bra helg!
    Martina Mossberg

    SvaraRadera