måndag 16 februari 2009

Oppositionens gnäll


Socialdemokraterna i Haninge har inte skytt några medel när det gällt att smutskasta majoriteten. I DN idag erkänner tidigare oppositionsrådet Pelle Svensson (s) att det är så sossarna jobbar här i kommunen. Enligt DN uttrycker Pelle det så här: ”Att vara i opposition går bara ut på att ta politiska poäng genom att kritisera majoriteten för hur illa det är ställt i kommunen.”

För mig är inte detta några direkta nyheter men likväl tråkigt. Bra oppositionspolitik borde vara att presentera ansvarsfulla kreativa lösningar på ett problem inte att smutskasta och gnälla!

Martina Mossberg (m)

2 kommentarer:

  1. Tänk vad mycket tid politiker, oavsett partitillhörighet och position i maktsfären, skulle spara om ni allihopa hoppade ur sandlådan och ägnade er tid endast åt det medborgarna betalar er för - ert jobb, istället för slug retorik och pajkastning.

    Martina Mossbergs inlägg i debatten ligger med sitt plockande av politiska poäng (?) på samma låga nivå som oppositionens eventuella tidigare påhopp. Rent spel, ärlighet, öppenhet och folklig retorik - tror ni att det är något era väljare skulle uppskatta? Jag kan svara åt er: Garanterat! Är det något som går att genomföra? Återstår att se, men jag tror inte att jag kommer leva för att få se det hända.

    SvaraRadera
  2. Hej Martin
    Ibland är det så lockande att lyfta upp denna politikproblematik. Men jag håller helt med dig, vi politiker borde på ett mycket bättre sätt ägna oss åt det som vi är valda att göra.
    Martina Mossberg

    SvaraRadera