torsdag 25 februari 2010

Pressmeddelande

Stockholm den 24 februari 2010


Förbundets översyn friar Haninge
Länsförbundets översyn om påstådda regelbrott i samband med medlemsvärvning och provval i Haninge är nu avslutad. Det finns inget som tyder på att Sedat Dogru på något regelstridigt sätt värvat medlemmar eller agerat otillbörligt i samband med provvalet.

- När länets föreningar ber om hjälp ställer så klart förbundet upp. Jag hoppas nu att Haninge kan fokusera framåt mot valrörelsen, säger Catharina Elmsäter-Svärd, förbundsordförande för Moderaterna i Stockholms län.

- Jag är glad att översynen visat att vår kandidat är oskyldig. Jag är också glad för Sedats skull eftersom jag vet att han haft en jobbig tid med mediaskriverier och rykten. Min inställning har hela tiden varit att man är oskyldig till motsatsen bevisas. Nu ska vi tillsammans bedriva en bra kampanj och vinna valet i Haninge, säger Alexandra Anstrell, ordförande i Haningemoderaterna.


För mer information
Pressekreterare för Catharina Elmsäter-Svärd (M)
Caroline Karlsson, 0707 37 41 26
Ordförande i Haningemoderaterna,
Alexandra Anstrell, 0739 41 30 53

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar