fredag 25 september 2009

Alliansen är kulturens bästa vänner


Det visar sig att Alliansregeringen satsar MER pengar än de rödgröna på kultur, DN idag. Se där en nyhet som kan ge rödvinsvänstern nåt att fundera över!

Egentligen inte så konstigt med tanke på att det i borgerligheten finns ett verkligt intresse att värna om kulturen. De röda har i stället en tendens att satsa på bidrag till olika typer av organisationer, snarare än på riktig kultur. Pagrotskys irritation över avslöjandet märks tydligt i artikeln.

Det är som Michael Fridebäck (ordf i kultur- och fritidsnämnden) alltid säger: Samhällsnyttan ska vara avgörande för hur mycket pengar som ska satsas.

/ Daniel
SvD,

3 kommentarer:

  1. det jag ser av DNs graf är att satsningen på kulturen visade en ökande trend under (S) och under borgarna har planat ut. Med andra ord hade (S) troligen satsat mer idag än vad borgarna gör.

    SvaraRadera
  2. Vad förvånad jag blir över ett sånt uttalande. Ni hade säkert slopat fastighetsskatten också.

    SvaraRadera
  3. Jag har alltid haft lite svårt för att välja vilken kultur jag vill lägga mina ekonomiska resurser på, därför känns det tryggt att någon annan väljer vart jag ska placera mina pengar! Tack!

    SvaraRadera